Om meg
Mitt navn er Mina Åsheim Lande. Jeg er 24 år og bosatt på Nesodden utenfor Oslo, men kommer opprinnelig fra Hamar.
I dag jobber jeg med markedsføring for Verisure Norge. Her lærer jeg masse om teknologi og kommunikasjon, to fagfelt det blir viktigere og viktigere å kombinere.
Takket være familien min har jeg lært å strekke meg etter en rekke positive egenskaper: farmor viste meg hva det betød å ta vare på hverandre og å bruke kunnskap på en fornuftig måte. Dessuten har både hun, pappa og mormor på hver sin måte vist meg verdien av hardt arbeid og omsorg – for en selv og for fellesskapet. Mamma har gitt meg forståelse for begrepet betingelsesløs kjærlighet, farfar for trofasthet og lojalitet, og morfar for humor. Jeg er heldig som har en stor familie å lære masse av, både når det kommer til verdier, holdninger og kunnskap.
Alle disse tingene prøver jeg å få plass til i ryggsekken når jeg tusler rundt og betrakter verden. Også skriver jeg om det etterpå, som best jeg kan, på min egen, lille måte. Kanskje kan jeg da forstå litt mer av alt jeg ikke skjønner?
Men, hva brenner jeg for?
Opplevelsesdesign – jeg er opptatt av å være en god lytter, og synes det er ganske spennende å oppdage hva vi mennesker drives av og hvorfor. Som digital markedsfører brenner jeg for å skape opplevelser som folk har lyst til å bruke mye tid på, ved å spille på og balansere de ulike kjernedriverne som motiverer oss.
Eksprimentering – å leke, prøve seg frem, eksprimentere, ta ting litt som det faller seg… Du kan ikke være helt sikker på hvordan noe vil utarte seg før du har prøvd, og så får du heller justere deg underveis slik at du får det beste ut av det. Jeg tror det er mye mer effektivt å håndtere ting på denne måten enn ved å følge en streng mal. Man skal ikke ta alt så høytidelig, tenker jeg – det er da de beste resultatene viser seg. Vi gjør stort sett vårt beste her i livet, og da må det værra lov med litt slingringsmonn!
Kreativitet + teknologi = sant – som digital markedsføringsstudent på Westerdals Oslo ACT fikk jeg virkelig øynene opp for verdien av data, og brenner for å bruke kreativitet for å få mest mulig ut av den innsikten vi har. Jeg mener at vi har alt å vinne på å kombinere kunnskap om kommunikasjon og teknologi på nye måter.